20:26 Чи скоро буде в Чернігові розвинена велоінфраструктура? | |
Сьогодні фактично в кожному європейському місті створені всі умови для комфортної їзди на велосипедах. Тамтешні люди охоче пересідають з автомобілів на двоколісний транспорт. Це зручно, дешевше й корисніше для здоров’я. Та що там Європа, сьогодні центр Львова закритий для в’їзду автомобілів: тільки пішоходи та велосипедисти, причому для останніх створили окремі доріжки зі зручними виїздами та заїздами на бордюри. У Києві нещодавно міська влада виділила 20 млн гривень і побудувала на Трухановому острові спеціальну велодоріжку, яка вже активно використовується любителями велосипедної їзди. А що ми маємо в Чернігові? На жаль, суттєвого поки що нічого. Щоправда, у 2014 році представники найпотужнішої міської велоспільноти «Лайба» спільно з ГО «Простір злагоди» та Архітектурною майстернею комплексного проектування Вільяма Жігінаса розробили концепцію розвитку велоінфраструктури міста. За кращими європейськими зразками. «Сьогодні в Європі є всі умови для велосипедистів. Окремі велодоріжки, на які суворо заборонений в’їзд автомобілів, зручні заїзди на бордюри, якими охоче користуються не лише велосипедисти, але й люди з обмеженими можливостями, мами з колясками. Крім того, загальноприйнятою є практика заборони в’їзду автомобілів до місць, де знаходяться історичні чи архітектурні пам’ятки. Тому що проїзд автомобілів, особливо фур, може спричинити руйнування багатолітніх будівель. У такі місця прохід дозволений або на велосипедах, або пішки, що, на мою думку, цілком логічно. Ми хочемо, аби й у Чернігові були подібні умови. Розробили відповідну концепцію, але справа з реалізацією просувається дуже повільно», — розповів нам Максим Цирулін, керівник велоспільноти «Лайба». За словами активістів, їм за минулий рік вдалося досягнути певних успіхів. Для прикладу, якщо раніше в Чернігові було лише 6 велосипедних стоянок, то нині їх 56. Хлопці виключно на своєму ентузіазмі знайшли інвесторів і зробили добру справу. Утім, і ця кількість не покриває всіх потреб велолюбителів міста. Концепція розвитку велоінфраструктури розроблена, але для її втілення необхідно затвердити відповідну програму, виділити кошти. Це повинна робити місцева влада. На жаль, чиновники наразі не надто поспішають із вирішенням цієї проблеми. Хоча, на думку активістів, кошти на таку програму за бажання можна віднайти. Це може бути як державне, так і місцеве фінансування. Або можна залучати інвесторів. Поки ж активісти звернулися до Ради регіонального розвитку Чернігівщини з проханням посприяти бодай із реалізацією пілотного проекту щодо будівництва велодоріжок. Там обіцяли допомогти. Велике, як відомо, починається з малого. Можливо, такий маленький крок згодом дозволить Чернігову стати справжнім європейським містом, яким не буде соромно пересуватися на велосипеді. Катерина БЕРЕЗА, Чернігівські відомості | |
|
Всього коментарів: 0 | |