08:15 Тролейбуси в кредит для Чернігова | |
Минулого року міська влада висловила бажання приєднатися до програми кредитування для покупки 40 нових тролейбусів. Все повинно вирішитися найближчим часом. Почалося все з торішньої презентації проекту під складною назвою «Розробка та обґрунтування плану розвитку та Шляхів Підвищення ефективності громадського електротранспорту м. Чернігова». Якщо коротко, то це спроба купити 40 нових тролейбусів в кредит. Історія тягнеться ще з 2015 року, коли вперше була озвучена така ініціатива. Але юридично все було оформлено лише в квітні 2017 року - після ратифікації Верховною радою фінансового договору між Європейським інвестиційним банком і державою Україна. Хто дає гроші? Європейський інвестиційний банк. Ця фінансова установа Європейського союзу, яке займається довгостроковим кредитуванням найменш розвинених економік Європи. Штаб-квартира ЄІБ знаходиться в Люксембурзі. Скільки грошей може отримати Чернігів? Йдеться про 6 мільйонів євро. За курсом Нацбанку України станом на 21 березня - це 193,7 мільйонів гривень. Але оскільки кредит в євро, то і віддавати його доведеться в цій же валюті. Коли і скільки доведеться повернути? Термін кредитування - 22 роки. З них перші два роки - пільгові. Тобто повертати гроші потрібно буде протягом 20 років. Крім тіла кредиту виплатити доведеться ще й 2% річних. Скільки тролейбусів можна буде купити на ці гроші? На презентації проекту йшлося про придбання 40 нових машин. Але якщо брати за основу ціну найсвіжішої покупки (трохи менше 4 мільйонів гривень за одиницю техніки влітку минулого року), то виходить, що бюджету повинно вистачити на 48 тролейбусів. Втім, невідомо, за скільки будуть машини на час проведення тендеру. Крім того, ймовірно (деталі будуть відомі після підписання відповідних договорів), частина грошей, можливо, направлять на оновлення інфраструктури (контактної мережі, тягових підстанцій, кабелю, опор і т. Д.). Коли з'являться нові тролейбуси? Не поспішайте - кредит Чернігову ще не видано. Більш того, ще немає позитивного рішення від європейських партнерів. За словами начальника Чернігівського тролейбусного управління Дмитра Лавренюка, на цьому тижні експерти ЄІБ повинні відвідати підприємство з інспекцією. Після чого вони і приймуть рішення. Місто зі свого боку вже все зробив. Управління транспорту і ЧТУ підготували, необхідний пакет документів, а виконком Чернігівської міськради та депутати дали добро на реалізацію ініціативи. Все той же Дмитро Лавренюк впевнений, що якщо все піде гладко, то до кінця року перші тролейбуси в Чернігові вже будуть. Проблема лише в тому, що навряд чи знайдеться постачальник, готовий в стислі терміни зібрати таку велику партію машин. А тому, найімовірніше, до кінця року в ЧТУ буде лише частина з 40+ тролейбусів. Які будуть тролейбуси? Чи не відомо. Все буде вирішуватися шляхом проведення тендера. Досвід попередніх закупівель ЧТУ показав, що найбільш впевнено в аукціоні себе почуває Чернігівський автозавод, який з «Барвінка» виграв два попередні конкурси на 10 і 5 машин. Наскільки високі шанси Чернігова отримати кредит? Чернігів спочатку потрапив в сферу дії європейського проекту по фінансуванню електротранспорту в Україні. У 2015 році мова йшла про 100 мільйонів євро, розділених між вісьмома українськими містами. Кредитором мав виступати Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄІБ - акціонер ЄБРР, а 55% капіталу ЄБРР належить країнам Євросоюзу). У минулому році проект вже реалізували Одеса та Житомир. В Одесі влітку 2017 року відбувся конкурс з визначення постачальника 47 низькопольних тролейбусів на загальну суму 8 мільйонів 37 тисяч євро. Перемогли білоруські виробники. У Житомирі в жовтні 2017 року мерією, місцевим трамвайно-тролейбусним управлінням та представниками Європейського банку був підписаний тристоронній договір, результатом реалізації якого повинна стати покупка 50 тролейбусів і ремонтно-діагностичного обладнання на суму 12 мільйонів євро. Коротше кажучи, нічого фантастичного в цьому немає. Що означають для міста 40 тролейбусів? Завдяки їм КП «Чернігівське тролейбусне управління» не лише оновить парк приблизно наполовину, а й зможе запустити два нових маршрути. Планується поява маршруту № 12, який від Бобровиці поїде по вул. Рокоссовського і вул. 1 Травня до П'яти кутів, а звідти по просп. Перемоги до залізничного вокзалу. Може йтися і про маршрут № 2 (вул. Пухова - Вокзал). Вони дозволять з'єднати мікрорайон вул. Рокоссовського з вокзалом. Також планується за рахунок нових машин збільшити кількість тролейбусів на маршруті № 6. Сьогодні там частково курсують автобуси тролейбусного управління №6с. *** За два роки Чернігів закупив 15 нових тролейбусів (10 в 2016 році і 5 в 2017 році). Три чверті чернігівських тролейбусів (74 з 100) вже відпрацювали свій термін, але як і раніше змушене «знаходяться в строю». Джерело: www.0462.ua | |
|
Всього коментарів: 0 | |