14:44 Звіт міського голови Чернігова: цифри та факти | |
Суспільний діалог, відкритість та прозорість За результатами опитування «Індекс демократичності міст» в 2016 році Чернігів посів друге місце. По «Індексу публічності» Громадянської мережі “Опора” рівень публічності міської ради зріс на 10%, а міського голови - на 21%. Всі сесії міської ради, засідання виконкому, комісій і робочих груп, взагалі всі заходи в міській раді стали відкритими для журналістів і громадськості. Сесії міської ради транслюються в мережі Інтернет в режимі он-лайн. Усі земельні рішення міської ради, де йдеться про розпорядження землями комунальної власності міста й надання земельних ділянок, стали оприлюднюватися на сайті міської ради в повному обсязі, без приховування прізвищ одержувачів земельних ділянок. На сайті міської ради також працює сервіс електронних петицій та онлайн-сервіс «Звернення до міського голови». У майбутньому можливе створення загальноміського кол-центру міського голови. Існує рубрика «Відкритий бюджет», де оприлюднюються та щомісяця оновлюються реальні цифри фінансової діяльності міста, а також протоколи бюджетної комісії. Уся інформація про комунальне майно міської ради – наявне, в оренді, вільне і виставлене на продаж – є на сайті в актуальному стані. Також міська квартирна черга в повному обсязі публікується на сайті. Коли виникає громадський запит – публікуються кошториси витрат бюджетних коштів (скан-копії оригіналів документів). Так оприлюднювалися кошториси відзначення Дня міста та будівництва фонтанів. Усі закупівлі послуг відбуваються публічно на конкурентних засадах за відкритою процедурою. Міський голова регулярно зустрічається з громадськістю, підприємцями, волонтерами, працівниками окремих галузей бюджетної сфери. Створено Раду ветеранів учасників АТО при міському голові. Найближчим часом члени ради розподілятимуть перші 120 земельних ділянок для захисників України. Комунальне майно громади Затверджені Переліки об’єктів комунальної власності, які підлягають приватизації у 2016 році. Позиція досить проста - місто має відмовитися від неліквідного майна та продати його якомога швидше, щоб не нести витрат на його утримання. Від орендної плати порівняно з 2015 роком надходження зросли 31,3%. В 2016 році вона очікувано складе 3,144 млн грн. Фондом комунального майна готується проект рішення щодо внесення змін до Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Чернігова в частині зміни орендних ставок за окремі напрямки використання нерухомого майна комунальної власності з метою підвищення ефективності використання комунального майна, збільшення надходжень до міського бюджету від його оренди. Вони мають бути близькими до ринкових. Збільшення енергоефективності Один із стратегічних пріоритетів - зменшити платіжки чернігівців, провівши заходи по підвищенню енергоефективності наших приміщень. Для досягнення стратегічних цілей у рамках членства у Європейській ініціативі «Угода мерів» місто продовжувало реалізацію Плану дій зі сталого енергетичного розвитку Чернігова (SEAP): • Затверджено Програму відшкодування кредитів, отриманих ОСББ на впровадження енергоефективних заходів у житловому фонді Чернігова з метою стимулювання мешканців до енергозбереження (з міського бюджету відшкодовується 40 % тіла кредиту на придбання енергоефективного обладнання та матеріалів. Щорічно на реалізацію програми передбачено 5 млн грн). Наразі завершуються роботи з утеплення фасадів, заміни вікон, реконструкції покрівлі, ізоляції трубопроводів житлових будинків по вул. Шевчука 2 та 4 вартістю близько 5 млн грн. • КП "Чернігівводоканал" проведено оснащення 443 багатоквартирних житлових будинків засобами обліку холодної води на суму майже 2 млн грн. (403 шт. за рахунок коштів інвестпрограми, 40 – у відомчих будинках за їх рахунок). • Теплопостачальними підприємствами улаштовувались будинкові лічильники обліку теплової енергії (з 754 будинків, що обслуговує Облтеплокомуненерго – 310 з лічильниками; з 587 будинків, що обслуговує ТЕЦ – 441 з лічильниками), проводилась реконструкція обладнання. • Житлово-експлуатаційними підприємствами Чернігівської міської ради виконані роботи з часткового встановлення сутінкових реле та реле часу в системах освітлення прибудинкових територій та під’їздах багатоквартирних житлових будинках (30 будинків), проведено часткове утеплення трубопроводів систем опалення та гарячого водопостачання у 41 житловому будинку. Загальна вартість виконаних робіт – 93 тис. грн. • Впроваджувались енергоощадні заходи у закладах бюджетної сфери. До кінця року буде замінено майже 8 тис. кв. м старих вікон та дверей на енергоефективні в адмінбудівлях, закладах освіти, культури та охорони здоров’я, улаштовуються індивідуальні теплові пункти з погодозалежним регулюванням подачі теплоносія у двох садочках (№22, 77), у міській стоматологічній поліклініці Чернігівської міської ради встановлено 21 світлодіодний світильник, у бібліотечних філіях №1 та 6 замінено неефективні газові котли на енергоощадні. Загалом енергоефективні заходи впроваджувались у 70 (із 172) будівлях бюджетної сфери. Вартість енергоефективних заходів 13,5 млн грн. Впроваджені заходи дозволили за 10 місяців 2016 року скоротити витрати на споживання енергоресурсів закладами бюджетної сфери, порівняно з попереднім періодом минулого року, на 1,8 млн грн. Зменшено споживання теплової енергії на 1% (на 451 Гкал), холодної води – на 11% (на 33,8 тис. м куб.), гарячої води –15% (на 16,5 тис. м куб). В приведених температурах скорочення тепла – 6% (2366 Гкал) (розрахункове споживання с коригуванням на температуру зовнішнього повітря минулого періоду). При урахуванні споживання теплової енергії в приведених температурах скорочення видатків міського бюджету на оплату за спожиті енергоносії становить майже 3,7 млн грн. • Досягнуто домовленості з Північною Екологічною Фінансовою Корпорацією щодо залучення кредитних та грантових коштів на реалізацію проекту «Підвищення енергоефективності ЗОШ № 5 та системи вуличного освітлення м. Чернігова», яким передбачено проведення комплексної термомодернізації загальноосвітнього навчального закладу №5 та заміна світильників зовнішнього освітлення вулиць міста на світлодіодні (близько 1200 світильників). Планується залучити майже 11,4 млн грн кредитних коштів під 3% річних, терміном до 5 років та майже 200 тис. євро грантових коштів. • У рамках співпраці з Проектом USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» проведено обстеження технічного стану 71 будівлі закладів освіти, денного стаціонару Чернігівської дитячої поліклініки №2 та будівлі КП «Міський палац культури» міської ради. За результатами аудитів визначено енергоощадні заходи, які необхідно впроваджувати та надано проектну пропозицію Міністерству регіонального розвитку для залучення коштів від Європейського Інвестиційного банку на проведення комплексної термомодернізації 17 будівель бюджетної сфери, часткової – у восьми. Планується залучити на ці цілі майже 6,5 млн євро кредитних коштів до 2% річних, терміном на 20 років. Власний внесок міста – близько 1,6 млн. євро. Ринкові механізми в земельних відносинах Одне із перших рішень, які ініціював міський голова перед депутатським корпусом - запровадження земельних аукціонів. 16 грудня в приміщенні міської ради відбувся перший в Чернігові такий аукціон. На нього виставлялося право оренди двох земельних ділянок. Аукціон пройшов вдало, учасники зробили 2 кроки для визначення переможця. Підготовлено ще 3 таких лоти, наступний аукціон - 27 січня. Згідно рішення міської ради протягом наступного року буде проводитися повна інвентаризація міської землі та створюватися публічна інтерактивна кадастрова карта м. Чернігова. У неї будуть заведені всі параметри будь-якої земельної ділянки: місцезнаходження, площа, кадастровий план, статус, дані про орендарів або власників, обтяження тощо. З появою цієї карти нарешті можна буде знайти всі вільні ділянки на території міста і розпорядитися ними так, як визначить громада міста. Також передбачена інвентаризація та визначення зелених зон міста, де заборонятиметься житлова забудова. Посилюється робота з неплатниками земельного податку та інших місцевих податків і зборів. Збільшення доходів міського бюджету за рахунок розвитку (нові об’єкти, нові робочі місця, залучення інвестицій) - Результат пошуку й залучення нових інвесторів - Санація БК «Домобудівник» і початок роботи нового швейного підприємства «Галант». - У порівнянні з минулим роком зросли капітальні інвестиції за рахунок бюджетних коштів (за 1 півріччя – в 3 рази). Нові об’єкти приносять практичну користь місту. - Уперше в місті розроблена програма сприяння розвитку підприємництва. - Внесок забудовників у розвиток інфраструктури міста: чіткий контроль за сумою сплаченого внеску. - Регулярні наради з ДФС стосовно збільшення надходжень до міського бюджету; пропозиція стимулювання в разі суттєвого збільшення надходжень. - Вкладення коштів в енергоефективність, економія витрат і спрямування її на розвиток. Житлово-комунальне господарство Сумарне фінансування всіх програм розвитку житлово-комунального господарства станом на 01.12.2016 р. складає 120 млн. грн. ОСББ: всього 70, з них у 2016 році створено 37 (за попередні 15 років – 33). Першим кроком щодо стимулювання впровадження подібного механізму є «Програма сприяння створенню ОСББ та підтримки будинків ОСББ та ЖБК на 2016-2018 роки» - 80/20. В рамках останньої програми прийняли участь 5 об’єднань у фінансуванні заходів з капітального ремонту. Всього з міського бюджету за програмою «80/20» спрямовано на капітальний ремонт житлового фонду 1555,7 тис. грн, що складає 40% від запланованих видатків. При цьому власні кошти ОСББ – 380, 6 тис. грн. Цього року проведено перший в місті конкурс на визначення управляючої кампанії, яка взялася обслуговувати житловий фонд 95-ти будинків Шерстянки та Подусівки. Таким чином, місто сприяє формуванню конкуренції, а відтак і підвищення якості послуг в сфері ЖКГ. З 1 грудня переможець конкурсу почав виконувати взяті на себе зобов’язання. Ліфти: В 2016 році виконано капітальний ремонт 145 ліфтів в житлових будинках міста на суму 11270,0 тис. грн. Це в три рази більше, ніж відремонтовано в 2014 та 2015 роках. Call-центр: У поточному році розпочав роботу на базі КП «ЖЕК-10». Сьогодні звернення приймають 10 операторів по двом телефонним номерам: 93-00-93 та 0800-50-93-50, які працюють цілодобово і безкоштовно для усіх операторів мобільного та міського зв’язку. За добу до центру звертається в середньому 130 осіб. У період підключення будинків до тепла – кількість заявок на день складала до 300. Питання, за якими звертаються мешканці Чернігова, стосуються не тільки послуг, які надають житлово-комунальні підприємства. Оператори намагаються допомогти з усіх питань, які турбують містян. Також розпочата робота зі створення єдиної електронної бази житлового фонду, яка надасть можливість розуміти реальний стан житлового фонду міста Чернігова та ефективніше планувати роботу підприємств, які здійснюють його обслуговування. Благоустрій (деякі об’єкти): Міський пляж «Золотий берег»: вартість проекту складає 4888,06 тис. грн. - відновлено 2192,7 м2 дорожнього покриття, влаштовано 1334,4 м2 тротуарного покриття; - завезено та розплановано 1240 тон піску, встановлено 5 роздягальнь 20 парасоль, 20 лав для відпочинку, 20 урн, 2 душові кабінки, 2 велопарковки; - встановлено 13 елементів ігрового обладнання, 4 лави та 2 парасолі, влаштовано 96 м2 тротуарного покриття; - влаштування волейбольного майданчика; - виконано планування території пляжу, видалення та обрізку 135 дерев, асфальтування господарських майданчиків 1467 м2, відновлено 445 м2 дорожнього покриття, влаштовано 726,2 м2 тротуарного покриття; Поставлена мета цього проекту досягнута, за це говорить кількість містян, які відвідували та відпочивали на цьому пляжі в літку, а це в середньому 10 тисяч кожного дня. Фонтани: - проведено реконструкцію фонтану на бульварі по пр. Миру від вул. Івана Мазепи з встановленням світломузичної системи; - влаштовано світло-динамічний пішохідний фонтан на бульварі по проспекту Миру від проспекту Перемоги до вул. Івана Мазепи. Реконструкція бульвару по проспекту Миру від вул. Івана Мазепи до вул. С. Русової: виконані роботи з влаштування території біля фонтану, замощення 672 м2 тротуарної та 80,8 м2 гранітної плитки, облицьовано стіни фонтану гранітною плиткою; Реконструкція бульвару по проспекту Миру від проспекту Перемоги до вул. Щорса: виконані роботи по замощенню 4543,4 м2 тротуарної та 116,6 м2 гранітної плитки, встановлено 83 лави європейського зразка, 80 урн. Озеленення міста: - здійснено розчистку лісопарку Кордівка, видалено 608 сухостійних та аварійних дерев, здійснено санітарну обрізку 95 дерев, видалено поросль, встановлено 5 столів з круговими лавами, встановлення 20 дерев’яних лав; - на бульварі по пр. Миру виконано влаштування 9600 м2 газонів, 88 м2 квітників, висаджено 122 кущі та 38 дерев, видалено 42 дерева, здійснено санітарну обрізку 68 дерев та викорчувано 39 пнів; - вперше по місту влаштоване вертикальне озеленення, а саме: 56 перед РАЦСом, 72 на Привокзальній площі, 114 по вул. Рокоссовського, 20 по вул. 1 Травня, 45 на розподільчому трикутнику на вул. Кільцева та вул. Бєлова, всього встановлено 307 термочаш; - виготовляється проект по створенню скверу між палацом урочистих подій (РАЦС) та набережною р. Стрижень Дорожнє господарство (виконані капремонти дорожнього покриття): - по вул. Шевченка (І-ша черга) відновленню 1,15 км дороги площею 19360,17 м2 дорожнього покриття, замінено 42 дорожні знаки та відновлено 4,0 км дорожньої розмітки; - по проспекту Миру виконано улаштування швидкісно-перехідної смуги, перенесення мереж зовнішнього освітлення, тролейбусних мереж, світлофорного об’єкту, мереж зливової каналізації, встановлення 1717,0 м.п. бортового каменю, укладено вирівніючий шар покриття площею близько 18,5 тис. м2, облаштовано шість заїзних кишень; - по проспекту Перемоги від залізничного вокзалу до площі Перемоги відновлено 4756,4 м2 дорожнього покриття, встановлено 196 м п. бортового каменю, встановлено 134 м. п. пішохідного огородження; - проїзду від вул. Пирогова до вул. Любецька відновлено 627 м2, дорожнього покриття, 575 м2 тротуарів, відновлено та замінено 277 м.п. бортового каменю; - двох світлофорних об’єктів на перехрестях вул. Івана Мазепи та вул. Толстого, вул. Захисників України та вул. Рокоссовського. Крім того, виконано роботи по поточному ремонту 41808,7 м2 дорожнього покриття, відновлено дорожньої розмітки 41625,0 м.п. та 258 пішохідних переходів. Внутрішньоквартальні проїзди: Із збільшенням транспортного потоку значно зріс відсоток фізичного зносу асфальтобетонного покриття внутрішьноквартальних проїздів і дворових територій. Термін служби дорожніх покриттів дворових територій закінчився з моменту масової забудови міста багатоквартирними будинками. На виконання Програми покращення покриття доріг та проїздів у житловій забудові міста Чернігова на 2012-2016 роки у 2016 році відновлено дорожнє покриття площею 18239,4 м2. Дитячі ігрові та спортивні майданчики: В рамках Програми відновлення дитячих ігрових та спортивних майданчиків на 2016-2017 роки в 2016 році встановлено 14 дитячих та 13 спортивних майданчиків. Зупинки громадського транспорту: Розроблена концепція сучасних зупинкових комплексів, яка дозволить встановити зупинки єдиного зразка, 3-х типів (малий, середній, великий). До кінця року буде виготовлено два зупинкових комплекси, які будуть встановлені по вул. Козацька та по вул. Івана Мазепи біля Міського палацу культури. Екологія: Нарешті в 2016 році розпочато будівництво пункту тимчасового утримання для тварин. На даний час роботи йдуть до завершення і до кінця поточного року мають виконатися в повному обсязі. Обслуговуванням буде займатися КП “Зеленбуд”. Не менш проблемним питанням є відновлення екологічного, гідрологічного та санітарного стану річки Стрижень. На даний час йдуть до завершення роботи по реконструкції гідротехнічної споруди в районі вул. Єськова. Ці проекти реалізуються за рахунок міського природоохоронного фонду. Загалом у 2016 році очікується виконання природоохоронних заходів, на суму 10,3 млн грн. Капітальне будівництво Виконано: - реалізація цільової Програми з реконструкції (відновлення) покрівель житлових будинків міста Чернігова на 2014-2018 роки (рішення міської ради від 30 грудня 2013 року). У 2016 році по ній були виділені кошти в сумі 9,676 млн грн, завершені та ведуться роботи по 28 покрівлям, на даний час запроцентовано робіт на загальну суму 6,269 млн грн, до кінця року роботи по об’єктам будуть завершені. Завершені роботи по об’єкту: "Капітальний ремонт ділянки дороги вул. Київської довжиною 125 м від вул. 77-ї Гвардійської дивізії до вул. Грибоєдова з улаштуванням світлофорного об’єкта в м. Чернігові", протягом 2015-2016 років освоєно 943,3 тис. грн. Об'єкт введено в експлуатацію. 19 грудня відбулося відкриття тролейбусної контактної лінії по вул. 50 років ВЛКСМ в м. Чернігові. Бюджет - 15,1 млн. Це дозволило запустити новий тролейбусний маршрут №11. Розширення міського кладовища «Яцево» (IV та V-черга) в м. Чернігів – освоєно 1,55 млн. грн. та 127 тис. грн. Реконструкція нежитлового приміщення з заміною вікон та внутрішнього опорядження по вул. Кирпоноса, 9 в м. Чернігові - на даний час освоєно 889 тис. грн. Ведуться роботи: - реконструкція відділення медичних профілактичних оглядів дитячої поліклініки № 1 Чернігівської міської ради по вул. Пирогова, 15 в м. Чернігові - реконструкція третього поліклінічного відділення Чернігівської лікарні №1 Чернігівської міської ради по просп. Миру, 44 - реконструкція нежитлової будівлі по вул. Шевченка, 51-а, яка знаходиться в комунальній власності - реконструкція покрівлі прального комбінату пологового будинку - реконструкція даху будинку по вул. Гетьмана Полуботка, 8 - реконструкція відділення медичних профілактичних оглядів дитячої поліклініки №1 (1,12 млн грн) - реконструкція скверу ім. Богдана Хмельницького в м. Чернігові відповідно до проведеної процедури відкритих торгів загальна вартість робіт складає – 11,285 млн грн, на даний час освоєно близько 7 млн грн Крім того, затверджена проектно-кошторисна документація по об’єкту: "Будівництво меморіальної каплиці Архістратига Михаїла на честь загиблих захисників нашої Батьківщини", після визначення підрядної організації в найкоротші терміни почнуться будівельні роботи. Вартість робіт 678 тис. грн. Також найближчим часом розпочнуться роботи по об’єкту: "Будівництво комплексу спортивних майданчиків по вул. Льотній, 8-а, в м. Чернігові" з міського бюджету на зазначений об’єкт виділено 1,5 млн грн. На затвердженні знаходиться проектно-кошторисна документація по об’єктах: - "Реконструкція нежитлової будівлі для улаштування дитячого дошкільного закладу по вул. Коцюбинського, 50-а в м. Чернігові", яка потребувала корегування та перерахунку в поточні ціни, з початку будівництва освоєно 9,2 млн грн. "Будівництво дитячого садку-ясел у першому мікрорайоні житлового району "Масани" в м. Чернігові”; - «Капітальний ремонт будівлі із заміною вікон та зовнішніх і внутрішніх дверей ліцею № 15 по вул. Козацькій, 4б, м. Чернігів»; - «Капітальний ремонт будівлі із заміною вікон та зовнішніх і внутрішніх дверей дошкільного навчального закладу № 30 по вул. Козацькій, 4, м. Чернігів»; - «Капітальний ремонт будівлі 9-ти поверхового палатного корпусу по проспекту Миру, 44, в м. Чернігові з метою ліквідації підтікання підземної частини». На теперішній час укладені договори підряду з переможцями торгів, підрядні організації розпочали роботи. Управлінням капітального будівництва розробляється проектно-кошторисна документація: - Укріплення фундаменту дитячої поліклініки №1 Чернігівської міської ради; - Проведення капітального ремонту даху головного корпусу міської лікарні № 2; - "Реконструкція стадіону "Локомотив" по вул. Жабинського, 19 в м. Чернігові"; - "Реконструкція бульвару по Проспекту Миру від вул. Преображенської до Красної площі в м. Чернігові"; - "Реконструкція підземного переходу на перехресті проспекту Миру та проспекту Перемоги в м. Чернігові"; - "Реконструкція зеленої зони по проспекту Миру від Красної площі до проспекту Перемоги". Розробляється проектно-кошторисна документація для капітального ремонту покрівель об’єктів управління освіти Чернігівської міської ради, а саме: дошкільних навчальних закладів №4, №32, №37, №46, №64, №72, загальноосвітніх середніх шкіл №6, №10, №36 міста Чернігова. - було здійснено топографо-геодезичну зйомку М1:1000 на території "Лісковиця" в м. Чернігові, та розрахунок необхідної кількості ґрунту для підсипання до відмітки 1% забезпечення р. Десна. Ці роботи було проведено з метою подальшої розробки документації території "Лісковиця" для забудови житлового масиву. Аналіз по роках: - у 2013 році призначення міського бюджету складали 14,4 млн грн, державного бюджету – 6,7 млн грн; (освоєно 4,8 млн грн міського бюджету та 853 тис. грн субвенцій); - у 2014 році призначення міського бюджету складали 18,6 млн грн, субвенцій з державного бюджету не надходило; (освоєно 6,1 млн грн міського бюджету); - у 2015 році призначення міського бюджету складали 21,8 млн грн, державного бюджету – 17,9 млн грн; (освоєно 11,1 млн грн міського бюджету та 17,3 млн грн субвенцій); - на 2016 рік (на даний час) призначення міського бюджету управлінню складають 60,6 млн грн, державного бюджету – 4,962 млн грн, державного фонду регіонального розвитку – 8053,0 млн грн; (на даний час освоєно 11,73 млн грн міського бюджету). Транспорт Конкурс на право здійснення перевезення пасажирів на всіх автобусних маршрутах загального користування в м. Чернігові відбувся 23 грудня. По всім міським маршрутам крім 6-ти, на які не подався жоден учасник та маршруту №35 було визначено переможця. У договорах буде прописана вимога з графіком оновлення рухомого складу протягом 5 років. А також: клас автобусів на маршруті (пасажиромісткість), графік роботи, інтервал руху; обов’язок встановити пристрої для GPS-моніторингу та валідатори тієї системи, яку визначить міська рада. КП «ЧТУ» оголосило тендер на придбання нових автобусів великої місткості (більше 70 пасажирів). Завдяки цьому, ЧТУ стане повноцінним учасником ринку автобусних пасажирських перевезень в місті. Після придбання автобусів вони будуть обслуговувати маршрут №27. На підприємстві “ЧТУ” були виконані наступні роботи: - проведено заміну 11,3 км контактного проводу на тролейбусних маршрутах міста - 2500,0 тис. грн. - придбано 10 одиниць нового рухомого складу тролейбусів типу ЕТАЛОН - 38940,0 тис. грн. В порівнянні з 2015 роком підприємство поліпшило свої виробничі можливості в питаннях ремонтів рухомого складу та контактної мережі тролейбусного руху. Якщо за 9 місяців минулого року було укладено договорів на закупівлю товарів на 1113,0 тис. грн (два постачальника), то за аналогічний період поточного року укладено шість договорів на суму 5299,0 тис. грн та проведено процедури допорогових закупівель на суму 2459,0 тис. грн. Нові програми: - «Безпечне місто» - розрахована на 3-4 роки. В 2016 році - встановлено програмне забезпечення, серверна, центри моніторингу та 30 камер. - Ведется робота над схемою розміщення МАФів. - Презентовано проект нових зупинок громадського транспорту. - Обмежена кількість рекламних конструкцій в центральній частині міста приблизно на 30%. Ведеться робота по розробці дизайн-коду міста. - Ведется постійна боротьба зі стихійною торгівлею на тротуарах міста. Для підвищення ефективності в сфері благоустрою створено нове підприємство - “Муніципальна поліція”. Зараз триває конкурс на посаду керівника. - В усіх нових і реконструйованих об’єктах міста закладаються пристосування для безбар’єрності. - Значно збільшився дохід КП “Паркування та ринок” від плати за парковку (від 30 тис. грн до 120 тис. грн на місяць) Соціальна сфера: Медицина Видатки на 1 мешканця склали – 812,6 грн (9 міс. 2015 року – 725,4 грн). Кілька напрямків цього року були профінансовані вперше. За ініціативою міського голови, з міського бюджету додатково виділено кошти для дитячих поліклінік у розмірі 1 млн грн для покращення надання медичної допомоги дитячому населенню міста, завдяки чому припинений збір благодійних коштів у цих закладах. Це сприяло зниженню соціальної напруги серед населення міста, викликало позитивні відгуки батьків. З метою продовження заходів щодо зниження захворюваності на артеріальну гіпертензію та її ускладнень у жовтні 2016 року рішенням Чернігівської міської ради затверджено Програму профілактики і лікування артеріальної гіпертензії, попередження смертності та інвалідності населення внаслідок серцево-судинних захворювань на 2017-2019 роки у м. Чернігові. Придбано апаратуру і обладнання на суму 5218,6 тис. грн за рахунок спеціального фонду міського бюджету (бюджет розвитку). У першому півріччі рішенням міської ради виділені кошти на придбання медичної апаратури (флюорограф, рентгендіагностичний комплекс, кардіографи, апаратура для фізіотерапевтичного лікування), інструментарію, обладнання та санітарного транспорту (4 санітарних автомобілі), всього на суму 5271,2 тис. грн. Закладами охорони здоров’я міської ради виділені кошти освоєні своєчасно, без зауважень. У другому півріччі додатково виділені кошти за спеціальним фондом (бюджет розвитку) у розмірі 14 785 869 грн на придбання сучасної апаратури для лікування хвороб органів зору, ультразвукової діагностики, цифрового флюорографа для Чернігівської міської лікарні № 1 та КЛПЗ «Чернігівська міська лікарня №3», медичного операційного обладнання, стоматологічної установки. Проблемні питання: 1. Скорочення кількості стаціонарних ліжкомісць (з одночасним розвитком стаціонарно-замінних технологій) не сприймається суспільством і головне – медперсоналом. У той же час, станом на 01.10.2016 року мережа закладів охорони здоров'я міської ради залишилася без зміни і складається з 4 міських лікарень та пологового будинку, 2 дитячих поліклінік, 2 стоматологічних поліклінік (для дорослих і дітей). Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 № 1024 «Про затвердження нормативу забезпечення стаціонарними лікарняними ліжками у розрахунку на 10 тис. населення», з метою оптимізації ліжкового фонду з 01.07.2016 року в закладах охорони здоров’я Чернігівської міської ради скорочено 135 ліжок (з 1590 ліжок до 1455 ліжок). Забезпеченість населення стаціонарними ліжками склала 50,5 на 10 тис. постійного населення проти 55,0 у 2015 році. Економічний ефект до кінця року складе орієнтовно 2 096 452 грн. Проблема кадрового забезпечення медичних закладів залишається невирішеною. Особливо це стосується дитячих поліклінік. Освіта У Чернігові 54 дошкільні, 34 загальноосвітні, 1 вечірня, 3 позашкільні, 7 професійно-технічних навчальних закладів та 2 навчально-реабілітаційні центри. Налічується 26 448 учнів, 3,6 тис. педагогів, 3,4 тис. інших працівників. У 2016 вперше за роки незалежності з міського бюджету почали виділятися гроші на потреби, які раніше фінансувалися виключно батьківським коштом. Це 2,5 млн з міського бюджету на придбання для навчальних закладів миючих, дезінфікуючих засобів, фарби, м’якого інвентарю, канцприладдя, будматеріалів. Враховувалися потреби кожного навчального закладу з розрахунку на дитину 35,47 грн (знз) і 129,66 грн (днз). Окрім того, у ДНЗ вперше за багато років поспіль частково замінене старе електрообладнання у харчоблоках (витрачено 3,2 млн, план – 4,5 млн грн). Ремонти: Реалізується Програма «Підвищення енергоефективності в установах освіти м. Чернігова на 2015-2019 роки», у рамках якої проведено капітальний ремонт із заміною вікон та вітражів на енергоефективні з застосуванням фасадних систем при заміні вікон великої площі в ДНЗ № 2, 4, 10, 32, 53, 65, 76, ЗНЗ №21, 27, ліцеї №22; капітальний ремонт з заміною зовнішніх та внутрішніх дверей в ДНЗ № 64, ЗНЗ № 27, ліцеї №22; проведено улаштування системи автоматичного регулювання споживання тепла з обладнанням вузлами обліку та можливістю дистанційного отримання даних про споживання енергоносіїв у ДНЗ № 22, 77; капітальний ремонт покрівель та встановлення (заміна, ремонт) ринв у ЗНЗ № 18, 27, 33, ліцеї №16. За кошти міського бюджету проведено капітальний ремонт приміщення із заміною вікон у ДНЗ №2, 23, 24, 37, 39, 58, ЗНЗ №1, 2, 3, 29, 34, капітальний ремонт санвузлів у ДНЗ № 7, 14, 24, 30, 37, 56, ЗНЗ №4. Виділено кошти на виготовлення проектно-кошторисної документації по ДНЗ № 4, 7, 10, 14, 21, 23, 24, 30, 32, 36, 37, 39, 46, 50, 51, 54, 56, 57, 58, 61, 64, 65, 68, 74, 76, ліцеях №15, 16, ЗНЗ №19, 27, 28, 29, 30, 33, 35. Виготовлено проектно-кошторисну документацію з енергоефективної реконструкції навчальних закладів (ДНЗ №23, 66), проводиться енергоефективна реновація загальноосвітнього навчального закладу № 11. На 2017 рік передбачено виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад» у районі Бобровиця та на добудову приміщення загальноосвітньої школи №35 (район Масани). Планується відкриття дошкільного навчального закладу № 9 на 220 місць. У капітальних видатках заплановано виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію приміщення ДНЗ №36, ЗНЗ №29; виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт вікон, покрівлі, приміщення у ДНЗ та ЗНЗ; будівництво шатрового даху в ЗНЗ №14, №35. Для обладнання сучасних кабінетів інформатики рішенням сесії Чернігівської міської ради від 25 лютого 2016 року затверджено Програму комп’ютеризації закладів та установ освіти міста Чернігова на 2016–2020 роки. До 01 вересня 2016 року всі 34 загальноосвітні навчальні заклади отримали по 11 комп’ютерів (10 учнівських та 1 учительський). На 2017 р. передбачено придбання 84 комплектів «проектор + інтерактивна дошка» та 84 ноутбуків (поза Програмою); придбання обладнання для 5 лінгафонних кабінетів. Реалізація програми продовжиться. Чернігів продовжує бути містом, яке бере на себе частину оплати за харчування молодших школярів непільгових категорій (8 грн – бюджет і 4 грн – батьки). Зросла кількість дітей, охоплених дитячим харчуванням: 15003 – 2015 рік, 16101 – 2016 р. Доступність освіти: з метою забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, адаптації їх у колективі з цього року відкрито перші класи з інклюзивною формою навчання на базі шкіл № 14, 18, 24, 30 та п’яті класи - на базі шкіл № 5, 24, 30. Одними з перших в області освітянами Чернігова відкрито інклюзивну групу для дітей дошкільного віку на базі дошкільних навчальних закладів № 37, № 52. На даний час функціонує 18 інклюзивних класів, у яких навчається 29 дітей з особливими освітніми потребами та 3 дошкільні інклюзивні групи, де виховується 3 дітей з особливими освітніми потребами. Цьогорічну літню оздоровчу кампанію забезпечували 34 пришкільні табори відпочинку при загальноосвітніх навчальних закладах, у яких відпочили 2019 учнів, з них 1700 – за рахунок міського бюджету. Вартість харчування 1 дня становила 28 грн. Культура В галузі культури збережено мережу закладів на 100%. Відремонтовано та переобладнано Міський палац культури, який прагне стати центром культурного життя міста. Сьогодні він має достойне приміщення і краще у місті звукове та світлове обладнання. Активно залучає як спеціалістів, так і нові колективи. Створив професійний муніципальний оркестр. Пропонує широкий вибір культурного дозвілля для людей усіх вікових груп. У 2016 році містом проведено 50 культурно-мистецьких заходів. Чернігівці побачили зовсім інший підхід до організації загальноміських свят. В першу чергу, це стосується Нового року, Дня міста, Дня Незалежності, фестивалю КіноДок та відкриття туристичного сезону в місті. Загальноміські заходи проводяться в більш масштабному форматі, зокрема, зі збільшеною кількістю святкових локацій на території міста, високим рівнем технічного забезпечення концертних виступів та залученням знаних діячів кіно, професійних музикантів та вокалістів. Молодь та спорт У м. Чернігові проживає понад 110 тис. молодих людей у віці 14–35 років, що складає третину населення міста та майже третину всієї молоді Чернігівської області. Крім того, в Чернігові мешкає понад 70 тис. дітей та неповнолітніх віком до 18 років. З кожним роком збільшувалися асигнування з міського бюджету на соціальні програми і заходи щодо молоді, дітей, сім'ї та жінок. Після прийняття Чернігівською міською радою рішення від 27 жовтня 2016 р. 12/VII-10 «Про Програму «Молодь міста Чернігова» на 2017-2020 роки» й вперше за увесь час існування відділу та управління прийнято Програму з фінансовою основою (видатки) для її виконання, що дає змогу кількісно та якісно збільшити цикл заходів на 2017 рік. Управління у справах сім’ї, молоді та спорту міської ради координує діяльність, підпорядкованого йому Центру роботи з дітьми та молоддю за місцем проживання. Стабільно працює єдина мережа 22 підліткових клубів, які відвідують майже 2 тисячі дітей. Всі гуртки Центру безкоштовні. Для фізичного розвитку, повноцінного оздоровлення, змістовного відпочинку і дозвілля дітей та молоді, занять видами спорту в місті функціонує 5 комунальних міських спортивних шкіл. Ведуться організаційні і практичні заходи зі збільшення їх до 11 за рахунок спортивних шкіл фізкультурно-спортивних товариств, що надасть можливість більш ефективно розвивати в місті додатково 12 видів спорту. З метою подальшої реалізації молодіжної політики в місті, підтримки талановитої та обдарованої молоді у 2016 році виконавчим комітетом міської ради вперше затверджено положення про призначення персональних (іменних) стипендій спортсменам міста. На останній сесії міської ради було створено 3 комунальні спортивні школи. Велася робота та досягнуто домовленостей з ФСТ Україна про перехід їхніх шкіл в комунальне підпорядкування. Будуть збережені робочі місця для всіх тренерів. Це робиться з тією метою, щоб всі спортивні заклади міста координувалися одним управлінням міської ради. Міжнародні відносини У 2016 році значно пожвавилась міжнародна співпраця територіальної громади міста Чернігова. Загалом у поточному році відбулось біля 40 контактів суб’єктів міської ради з представниками міжнародної спільноти. До значних міжнародних заходів слід віднести: - 21-24 травня поточного року в Чернігові пройшли Дні Меммінгена. Цьогоріч партнерським відносинам Чернігова та Меммінгена виповнилося 25 років. Під час візиту німецької делегації було організовано більше 20 заходів. Було підписано Угоду між містами про партнерські стосунки та співпрацю. В серпні була організована поїздка в м. Меммінген групи дітей, батьки яких загинули під час воєнних дій на Сході України або є учасниками антитерористичної операції. - У вересні було проведено урочисті заходи з нагоди відзначення Дня міста. Цього року до Чернігова на свято Дня міста приїхали офіційні делегації міст-партнерів - Тарнобжег (Польща), Петах-Тіква (Ізраїль), Огре (Республіка Латвія), Гомель (Республіка Білорусь) та офіційні особи українських міст-сусідів - Ніжин, Новгород-Сіверський, Житомир, Суми, Славутич, Київ (Товариство «Чернігівське земляцтво в Києві). Був організований прийом представницької делегації Великопольського воєводства (Республіки Польщі) на чолі з паном Лешеком Войтасяком – членом правління Великопольського воєводства. В листопаді офіційна делегація міста Чернігова на чолі з міським головою відвідала Великопольське Воєводство та столицю регіону – місто Познань для вивчення позитивного досвіду та налагодження співпраці у сфері переробки твердих побутових виробів, зокрема, побудові сміттєпереробного заводу, охорони здоров’я та економічній сфері між нашими містами. Ділові контакти переросли в площину конкретних справ. На стажування до Польщі поїде група медичних працівників міста. З польськими фахівцями, що нещодавно відвідали Чернігів, ведуться консультації щодо будівництва сміттєпереробного заводу. Планується підписання угоди про співпрацю між містом Черніговом та містом Познань. Наповнюється реальними справами у сфері освіти, культури, туризму та спорту підписана Угода про дружбу та співпрацю між містом Черніговом та містом Гомелем. В листопаді офіційна делегація Гомеля відвідала Чернігів з робочим візитом. Триває робота щодо розвитку можливостей співробітництва з міcтами-партнерами. Зокрема, у підготовці спільних проектів з питань муніципальних відносин з містом–партнером Меммінгеном в рамках Проекту «Партнерства з містами України» ТОВ Engagement Global. Розробка нової Стратегії розвитку міста В цьому році була проведена робота щодо розробки Стратегії розвитку міста Чернігова на період до 2020 року. Стратегія була розроблена на основі широкого діалогу та співпраці різних партнерів: жителів міста та громадських активістів, представників влади, ділових кіл, підприємців та освітян, науково-експертного середовища. Було проведено дві стратегічні сесії, які відвідало більш ніж 400 жителів міста, проведено тренінги з працівниками відділів та управлінь міської ради. Концепція розвитку міста розроблена у вигляді чотирьох стратегічних цілей. А саме: конкурентоспроможне та інноваційне місто, розвиток житлово-комунального господарства та інфраструктури «Комфортне місто, розвиток людського потенціалу «Людина - понад усе», розвиток туризму «Чернігів – туристичне місто». Операційні цілі виходять зі стратегічних й спрямовані на втілення стратегічного бачення міста Чернігова у 2020 році. Кожна із операційних цілей розкривається комплексом завдань, підпорядкованих реалізації стратегічних цілей. Прийняття та затвердження Стратегії дасть реальні можливості впровадження ефективного функціонування соціально-економічної системи на місцевому рівні, принципів і методів управління, що покращать економічні, фінансові, соціальні та організаційно-управлінські показники діяльності міста. Резюме В 2016 році завдяки злагодженій роботі виконавчої влади на чолі з міським головою Владиславом Атрошенком Чернігів продемонстрував розвиток та оновлення міста, якого не було протягом усіх попередніх років Незалежності. Цьому сприяли процес децентралізації та чітке планування, цілеспрямована робота і контроль за реалізацією всіх проектів. Важливо, що результати цієї роботи неозброєним оком бачать десятки тисяч чернігівців. Звісно, були помилки та недопрацювання. Але ж не помиляється той, хто нічого не робить. В наступному році міська влада працюватиме над підвищенням ефективності роботи, а Чернігів продовжить оновлюватися та розвиватися, щоб забезпечити комфортні умови проживання його мешканців. | |
|
Всього коментарів: 0 | |