20:41 15 років тому в Чернігові з’явився Сіверський інститут регіональних досліджень | |
Створений групою чернігівських науковців, нині він має у своєму складі двох докторів та дев’ять кандидатів наук. Це серйозний потенціал для вирішення головного завдання Сіверського інституту – сприянню реформування освіти і науки в Україні. З круглого столу по цій проблемі – інформують кореспонденти телеканалу "Сівер-центр". «Дитині» чернігівських науковців — Сіверському інституту регіональних досліджень за 15 років діяльності вдалося зробити чимало. Ця громадська організація видала 40 книжок, провела півсотні конференцій, реалізувала низку громадсько-політичних проектів. Максим Стріха, заступник міністра освіти і науки України: «Здається невеличка, порівняно невеличка організація, але організація, яка за цей час зуміла здійснити ряд і наукових, і просвітницьких проектів, і проектів, які орієнтовані безпосередньо на потреби регіону. Це теж дуже важливо, бо ми дуже часто прикривалися слова «фундаментальні дослідження». Фундаментальні дослідження мають бути, але е мають бути дослідження світового рівня і такі у нас теж є. Але у нас мусить бути значно більше проектів, присвячених конкретних проблемам конкретного міста і конкретного регіону і от дуже важливо, що така організація працює вже 15 років, працює саме для потреб цього регіону, який унікальний в українській палітрі». Зокрема, інститут сприяв проведенню незалежних наукових досліджень в гуманітарних та політичних науках, розробці нових освітніх методик. За участю вітчизняних та іноземних фахівців проводились семінари та лекції. Серед здобутків — створення картотеки та архіву Народної живої історії Сіверщини. Сергій Лепявко, директор Сіверського інституту регіональних досліджень: «Мова в цих проектах йде про просвітницьку діяльність у сфері наближення до європейських стандартів. Тому, як нам здається, ми робимо свою роботу як хотіли і ясно, що завжди залишається бажання кращого, але кращого ми бажаємо і собі, і всім нам, і всій нашій Україні». Викладачі інституту наголошують, що в реформуванні освіти важливе партнерство державних органів та організацій громадського суспільства — для забезпечення належного розвитку в першу чергу регіональної системи навчання. Йдеться про пошук нових демократичних відкритих моделей управління з орієнтацією не на те, що було вчора, а на те, чого вимагає завтра. | |
|
Всього коментарів: 0 | |