18:14 Про перейменування об’єктів топоніміки населених пунктів | |
До Українського інституту національної пам’яті звертаються органи місцевого самоврядування та громадяни України з приводу необхідності затвердження або схвалення сесіями місцевих рад розпоряджень голів ОДА про перейменування об’єктів топоніміки, для того, аби такі розпорядження почали виконуватися у межах конкретних населених пунктів. Український інститут національної пам’яті роз’яснює, що законом не передбачено жодного «схвалення» або «затвердження» таких розпоряджень на сесіях місцевих рад. Такі розпорядження є чинними та обов’язковими для виконання у відповідних населених пунктах з моменту їх прийняття. Пунктом 6 статті 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» передбачено, що органи місцевого самоврядування у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом зобов’язані в установленому порядку перейменувати райони у містах, сквери, бульвари, вулиці, провулки, узвози, проїзди, проспекти, площі, майдани, набережні, мости, інші об’єкти топоніміки населених пунктів, а також інші географічні об’єкти, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму. У разі, якщо до 21 листопада 2015 р. місцевою радою в установленому Законом порядку не прийнято рішення про перейменування, таке рішення у формі розпорядження мало бути прийнято сільським, селищним чи міським головою до 21 лютого 2016 р. Опісля повноваження перейшли до голів обласних державних адміністрацій у строк до 21 травня 2016 р. включно. Наголошуємо на тому, що перейменування об’єктів топоніміки населених пунктів згідно Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» було не правом, а обов’язком як місцевої ради, сільського, селищного, міського голови, так і голови обласної державної адміністрації, оскільки відповідні норми Закону мають імперативний характер. Також відповідно до зазначених вище норм Закону, а також частини другої статті 6 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов’язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами. Тому, оскільки у період до 21 травня 2016 р. включно Законом було надано головам обласних державних адміністрацій повноваження щодо перейменування об’єктів топоніміки, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, відповідні розпорядження голів ОДА є обов’язковими для виконання у тому числі органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами у всіх населених пунктах, яких такі розпорядження стосуються. Будь-якого «повторного» затвердження або «схвалення» такого розпорядження рішенням сесії сільської ради або рішеннями будь-яких посадових осіб органів місцевого самоврядування законодавством не передбачено. Тому розпорядження голів ОДА про перейменування об’єктів топоніміки у населених пунктах відповідних областей є обов’язковими для виконання на території цих населених пунктів, а об’єкти топоніміки цих населених пунктів вже є перейменованими. Будь-які вимоги або заяви з боку органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб щодо необхідності якогось додаткового схвалення цих перейменувань рішеннями сесій місцевих рад є безпідставними та суперечать чинному законодавству. Український інститут національної пам’яті | |
|
Всього коментарів: 0 | |