19:25 Не такий страшний податок, як на нього чекають… | |
«Новорічним подарунком» для українців став податок на нерухомість, введений з 1 січня 2015 року. Не те щоб в Україні не знали про такий платіж — у попередні роки його теж стягували. Але не з пересічного українця, а з власників великих квартир житловою площею понад 120 кв. метрів і будинків житловою площею понад 250 кв. метрів. Несподіванкою стало розширення бази цього податку. Тепер його будуть платити і власники скромних квартир житловою площею більше 60 кв. метрів, і будинків більше 120 кв. метрів. Що втішає — до цієї групи платників податку додали заможних власників нежитлової нерухомості — підприємств, складів, готелів, ресторанів, туристичних баз, торгових та офісних центрів. Окрім кіосків, ринків та нерухомості, яка використовується в аграрному секторі та промисловості. Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)», яким вводиться це оподаткування, був прийнятий «під ялинкою», 28 грудня, і не дивно, що тоді ж було сказано про його коригування в лютому. Про трактування цього закону і його «підводні камені» знає заступник міського голови, начальник фінансового управління Чернігівської міськради Віктор Бистров. — Цей податок необов’язковий, — відразу ж здивував Віктор Едуардович. — У законі йдеться про те, що місцеві ради в обов’язковому порядку встановлюють єдиний податок на майно в частині транспортного податку та плати за землю. Про податок на нерухоме майно в законі сказано, що місцева влада «вирішує питання» щодо його встановлення. Таким чином, кожна сільська чи міська рада може ухвалювати рішення щодо застосування цього місцевого податку в своїй редакції. Наприклад, збільшувати неоподатковуваний мінімум для квартири з 60 кв. метрів до більшого значення. Або встановлювати будь-який розмір ставки податку за 1 кв. метр оподатковуваної площі, але не більше 2% від мінімальної зарплати (на сьогодні це 24,36 грн.), встановлювати ставку податку залежно від місця розташування об’єкта нерухомості. Наприклад, велика площа в центральній частині міста може обкладатися більш високим податком. Крім того, місцеві органи влади можуть надати пільги в оподаткуванні фізичній особі, якщо вона документально підтвердить доцільність цього, і за таке рішення проголосують депутати відповідної ради. Але ніякі пільги не надаються на нерухомість, площа оподаткування якої перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної норми і якщо власник використовує свою нерухомість з метою отримання доходів. Для нежитлової площі обмеження не існують. — Вікторе Едуардовичу, з поділом міської нерухомості на житлову й нежитлову більш-менш зрозуміло. Але як її класифікувати в сільській місцевості, де кожне господарство має безліч споруд різного призначення? — Дійсно, крім житлової та нежитлової нерухомості, є ще третя група споруд, для ідентифікації та оподаткування якої законодавці поки не надали роз’яснення. Мова йде про господарські (присадибні) будівлі — сараї, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, льохи, навіси, котельні, трансформаторні підстанції тощо. На мою думку, у рішенні міської чи сільської ради має бути прописано, що ці об’єкти не оподатковуються чи оподатковуються за іншими ставками. Інакше доведеться платити, наприклад, за сарай або вбиральню, якщо вони оформлені через БТІ. Оподаткування в таких випадках буде залежати від виваженості та правильного написання рішення відповідною радою. — Яким чином буде ухвалене рішення про оподаткування нерухомості? — Міськраді потрібно ухвалити рішення про місцеві податки і збори. У порівнянні з попередніми роками, це не вимагає регуляторної процедури, у тому числі повідомлень в інтернеті, адже законодавець вніс зміни до Податкового кодексу в кінці року. Рішення буде обговорюватися за участі підприємців, податкової служби, постійних комісій міськради. — Коли потрібно сплатити цей податок? — У 2015 році податок на нерухомість сплачується за попереднім законодавством. За новим порядком, за умови, що за нього проголосують депутати відповідних рад, цей податок буде нараховуватися за 2015 рік, але сплатити його потрібно у 2016 році. — Куди буде спрямований податок на нерухомість? — Це залежить від рішення законодавця. Якщо буде дозволено направити його в загальний фонд, як зараз, то ці кошти підуть на заробітну плату, енергоносії, житлово-комунальне господарство. Можливо, він буде направлений до фонду розвитку. — Чи дасть цей податок значне по-повнення місцевого бюджету? — У 2014 році міська казна поповнилася за рахунок цього податку на 287 тисяч гривень. Але тоді його брали тільки з житлової нерухомості, від якої істотних надходжень і не очікувалося. Зараз від оподаткування торгових та офісних центрів до бюджету можуть надійти мільйони гривень. Але за умови — як проголосує за це рішення міськ-рада (особливо, якщо врахувати, що багато депутатів місцевих рад самі є підприємцями і не зацікавлені платити високі податки. — Автор). Багато що залежить від того, як буде прописана база оподаткування та пільги. Якщо буде розумне роз’яснення — не думаю, що постраждає багато жителів із невеликими доходами. Якщо власність приватизована на кількох членів сім’ї, проблем із цим податком не буде. Можливо, більше доведеться платити власнику кооперативного житла, яке, як правило, оформляють на одну людину. Але в такому разі можна подарувати частину квартири рідним, і тоді податок буде зменшено. Однозначно, особливо в першому півріччі, українці мають детально ознайомитися з нововведеннями в законодавстві, які торк-нуться майже кожного. Людмила ТАРАСЕНКОВА, Чернігівські відомості | |
|
Всього коментарів: 0 | |