22:08 Нововведення в українських школах | |
У Міністерстві освіти і науки України 24 лютого відбулась робоча нарада з керівниками департаментів (управлінь) освіти і науки обласних державних адміністрацій під головуванням Міністра освіти і науки Сергія Квіта та за участю заступника Міністра Павла Полянського. Під час наради обговорено питання фінансування освіти, порядку закінчення навчального року, проведення державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, вступної кампанії, літніх мовних таборів, а також, демократизації процесів управління в освіті. Міністр освіти і науки Сергій Квіт, розпочинаючи засідання, окреслив ключові питання, які потребують спільного обговорення. За словами Сергія Квіта, цьогоріч є намір вперше започаткувати для учнів літні школи з вивчення іноземних мов. Це волонтерський проект, в рамках якого вчителі, носії іноземних мов та студенти відповідних спеціальностей на волонтерських засадах навчатимуть школярів іноземної мови, яку оберуть для себе учні. Міністерство пропонує зробити тритижневу літню школу англійської мови на базі загальних середніх навчальних закладів. «Ми привертаємо увагу суспільства до вирішення цієї проблеми, тому що не має сучасної освіти без англійської мови», - наголосив Міністр. За словами Сергія Квіта, в майбутньому Міністерство освіти і науки планує розробити соціальну програму вивчення англійської мови. «Питання вивчення англійської мови – одне із ключових питань освіти», - підкреслив Міністр освіти і науки України. Як повідомив Міністр, до проекту літніх таборів МОН залучає українські волонтерські організації та окремих волонтерів з різних країн, які є носіями мови. Методичні розробки вивчення англійської мови у літніх таборах, надані американськими, британськими та канадськими організаціями, будуть розміщені на сайті Міністерства освіти і науки. Заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський додав, що участь учнів в мовних таборах має бути лише добровільною. На думку заступника Міністра, це доцільна і корисна заміна так званих літніх оздоровчих таборів, які в сенсі оздоровлення сьогодні залишаються лише формальністю і відбуваються у форматі «оздоровлення на асфальті». «Цього літа оздоровчі табори будуть створені лише там, де є бажання батьків, учнів, педагогів і обов’язково – відповідні умови», - додав Павло Полянський. Чому так? Міністерство не уповноважене займатися такою роботою, і бюджет не передбачив коштів на оздоровлення дітей. Однак відомство не усувається від роботи з інвесторами та волонтерами для облаштування відпочинку школярів улітку. На нараді було обговорено нове Положення про проведення державної підсумкової атестації (ДПА). Заступник Міністра освіти і науки звернув увагу директорів управлінь на ключові нововведення. Завдання для ДПА складає кожна школа окремо і не має їх погоджувати з районними, обласними департаментами освіти чи з Міністерством. Відповідальність за якість завдань та достовірність результатів тепер покладена на школи. Павло Полянський наголосив, що жодних збірників з державної підсумкової атестації міністерство не ухвалювало і не рекомендує. "Ті, хто їх пропонуватиме, прагнуть заробити на наївності учнів і батьків". Усі випробування державної підсумкової атестації в четвертих, дев’ятих і одинадцятих класах проходитимуть тільки у письмовій формі. Для учнів 4-го класу державна підсумкова атестація має проходити у вигляді звичайної контрольної роботи. Павло Полянський звернув увагу на делікатне ставлення до четвертокласників під час атестації: "щоб їх не перенапружувати, найкраще сказати дітям, що вони писатимуть контрольну роботу — це для них звична справа". Для учнів 9-го класу ДПА проходитиме з української мови, математики або історії України і третього предмета за вибором школи. Рішення щодо 3-го предмета школа приймає самостійно, порадившись з батьками. Для учнів 11-го класу ДПА також проходитиме з трьох предметів. Атестація з української мови буде проходити у формі ЗНО та учні складатимуть її не в школах, а на пунктах тестування 24 квітня. Результати ЗНО з української мови і літератури одинадцятикласників будуть й оцінкою для атестата. Два предмети: українська мова і математика — обов’язкові. Третій — на вибір учня. 11-класники проходитимуть атестацію вже у школі орієнтовно в період з 22 до 28 травня. Школи самі визначатимуть час початку державної підсумкової атестації. Проведення державної підсумкової атестації в четвертих класах рекомендовано з 12 до 21 травня, у дев’ятикласників — з 1 по 9 червня. Вручати свідоцтва про закінчення дев’яти класів міністерство рекомендує 10—11 червня, а атестати зрілості — 30—31 травня. Павло Полянський повідомив також, що міністерство пропонуватиме нагороджувати відмінників медалями за підсумками роботи в десятому класі й першому семестрі одинадцятого класу. Абітурієнтам з Донбасу і Криму реєстрацію на ЗНО продовжено до 20 квітня. Заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський також наголосив на необхідності з розумінням ставитися до випускників Криму та Донбасу, для більшості яких навчальний рік так і не розпочався. «Це наші діти, і ми маємо надати їм шанс на майбутнє та реалізувати їхнє право на освіту», - сказав заступник Міністра. Директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук зауважив, що не всі школи активно взяли участь у реєстрації на ЗНО. А це небезпечно тим, що частина випускників може залишитися без атестатів, повідомляє Урядовий портал. Так, станом на сьогодні для участі в ЗНО зареєструвалося понад 217 тисяч випускників, що становить майже 100% від усіх випускників України у 2015 році. Проблемними залишаються 41 школа ІІІ ступеню, з яких на ЗНО не зареєструвався жоден випускник, та 66 загальноосвітніх закладів, де реєстрацію пройшла лише половина учнів. Наступна проблема — кадрове забезпечення центрів оцінювання якості знань. Потрібно залучити 18 тисяч педагогів — найдосвідченіших і найсумлінніших. Від їхньої роботи залежатиме підсумок не лише цього року, а й перспектива наступної роботи. Адже планують, що в майбутньому державна підсумкова атестація з усіх предметів проходитиме у формі ЗНО. Ігор Лікарчук також звернув увагу директорів департаментів освіти, що ЗНО-2015 проходитиме в складних умовах з точки зору безпеки, тому питання унеможливлення на пунктах тестування надзвичайних ситуацій та інших ризиків потребує пильної уваги на рівні обласних адміністрацій. Окрім того, УЦОЯО зараз важлива і необхідна допомога із залученням близько 18 тисяч педагогічних працівників, які будуть присутні на пунктах тестування 24 квітня та відповідально виконуватимуть покладені на них обов’язки. Директор Українського центру оцінювання якості освіти також зазначив, що цьогоріч запроваджується нова система визначення результатів ЗНО, а саме – поріг «склав» або «не склав». Результати тих абітурієнтів, що складуть ЗНО, будуть визначені в шкалі від 100 до 200 балів. Ті ж абітурієнти, що не складуть, залишаться поза вступною кампанією в 2015 році. Поріг «склав» або «не склав» будуть визначати спеціально сформовані експертні групи, куди мають увійти кращі вчителі, методисти та працівники вишів. Допомога у формуванні таких експертних груп також потрібна на місцевих рівнях. Активно на нараді обговорювалося питання щодо нового Порядку атестації навчальних закладів, значна увага учасників приділялась розвантаженню навчальних програм, що вже реалізовано у програмах 1-4 класів, і очікується у програмах основної та старшої школи (5-11класи). Під час засідання було наголошено, що йдеться не про створення концептуально нових програм, а про вилучення повторів та надмірностей з тих, що наявні сьогодні. Абсолютно нові програми будуть створювати вже в контексті нового Закону «Про освіту», проект якого зараз розробляють. Під час наради також обговорені питання: скорочення звітності у школах та надання вчителю можливості виконувати його основну функцію – якісно навчати дітей; концепція патріотичного виховання, яка в подальшому має знайти своє відображення у підручниках і навчальних програмах; видрук підручників та освітня субвенція відповідно до нового Закону «Про бюджет» 2015 року. За інформацією Урядового порталу | |
|
Всього коментарів: 0 | |