08:15 Три болючі прем’єри. Або чому 94-й театральний сезон буде гостросоціальним? | |
Театр в передчутті. Останні приготування вже печуть в п’яти режисерам, акторам, костюмерам, майстрам сцени й адміністрації Чернігівського обласного академічного українського музично-драматичного театру імені Т.Г.Шевченка. 3 жовтня стартує 94-й театральний сезон. Чим же дивуватиме вибагливого чернігівського глядача наш театр? Дві, абсолютно нові, гостросоціальні драми, та свіже прочитання відомої п’єси Івана Карпенко-Карого — це найперші яскравинки, що чекають гостей театру в цьому сезоні. Їх та багато іншого, що варте уваги, анонсували під час прес-конференції для чернігівських медійників генеральний директор Сергій Мойсієнко та художній керівник театру заслужений артист України Андрій Бакіров. Та про все по черзі. Прем’єри, або гостро про болюче. Стартує 94-й сезон прем’єрою вистави «Танго» за п’єсою всесвітньовідомого польського драматурга Славомира Мрожека, написаної у 1964 році. За словами художнього керівника театру Андрія Бакірова, який і презентує її на чернігівській сцені. Ідея поставити саме цю виставу його переслідує ще з 90-х років і, тут у Чернігові, Андрій Бакіров вперше побачив «Ідентифікацію танго» відтоді почала визрівати думка показати своє бачення цього матеріалу. «Місце дії специфічний, але звичайний будинок, головні герої — родина. На прикладі, якої виходять на зовні і соціальні, але що більш важливо, мені здається, моральні проблеми суспільства», — зазначає режисер-постановник, «І, хоча п’єса написана майже 50 років тому, цей твір не втратив своєї актуальності, адже він може дати багато приводів для роздумів і дискусій, бо мова там про нас і наше прагнення щастя. Тож маю надію, що вистава буде цікава всім віковим і соціальним групам». Та одного бажання і гарної ідеї — замало. Аби глядач повірив в історію розказану на сцені необхідно підібрати акторський склад, адже не можна поставити «Гамлета» без самого Гамлета. І от цьогоріч, зазначає Андрій Бакіров, пазли склалися. Наведемо лише оди приклад. Сьогодні, виконавець ролі батька, Сергій Пунтус вже має свій власний життєвий багаж, який дозволяє йому сказати «Що сьогодні трагедія неможлива. Можливий тільки фарс, бо дійсність зжере будь-яку трагедію», так щоб глядач повірив, що це дійсно так. Чи повірить глядач вже готуються перевірити відомі столичні критики. До речі, квитки на прем’єру вже майже, розпродані. Тож часу на роздуми залишилося мало. Інша гостросоціальна драма, яку побачить чернігівський глядач — «Мати все», написана сучасною українською авторкою Люко Дашвар (псевдонім Ірини Чернової). Трагедія однієї благополучної родини, що розкриває в усій красі темний бік суспільства. Прем’єру готує до показу запрошений режисер Антон Меженін. В театрі сподіваються, що на велику сцену вона вийде в листопаді. А от в грудні увагу театралів планують привертати драматичною постановкою «Наймичка» за однойменною п’єсою Івана Карпенка-Карого. Свіжий погляд на давно знайому класику обіцяє глядачеві молода режисерка Анастасія Кузик, яка в цьому році отримала грант Президента України у галузі театрального мистецтва для реалізації свого творчого проєкту. Головна ідея всього сезону, кажуть в театрі, розважаючи дати глядачеві приводи для глибоких роздумів про час про нас сучасних і про те з чим варто боротися в самому собі. «Рівть зали, або ваша геніальність залишиться лише в гримерках…» Окрім прем’єр 94-й театральний сезон позначиться участю трупи в безлічі фестивалів. Вже сьогодні актори можуть похвалитися, що з перемогою повернулися з 2-го Всеукраїнського фестивалю театрального мистецтва «СвітОгляд», який проводив Луганський обласний музично-драматичний театр. За рішенням експертної ради художній керівник Чернігівського обласного музично-драматичного театру Андрій Бакіров отримав перемогу у номінації «Найкраще режисерське рішення». В жовтні на фестивалі «Феєрія Дніпра» чернігівці представлять «Вія», а в листопаді поїдуть у Ніжин на фестиваль «Вільні метелики». Далі на акторів чекають у Гомелі (Республіка Білорусь) на «Слов’янських театральних зустрічах». Перераховувати просто гастрольні вистави генеральний директор театру Сергій Мойсієнко навіть не взявся, бо ж виїзди на акторів чекають ледь не щотижня: «Я їм так і сказав: «рвіть зали, або ваша геніальність залишиться лише в гримерках». Серед найбільш незвичного в цьому сезоні — перенесення всіх домашніх фестивалів на початок фінансового року. Так на ХХVI Міжнародний фестиваль «Слов’янські театральні зустрічі» чекайте в березні 2020 р. У квітні повернеться на сцену театральний фестиваль для дітей та молоді «На крилах мрій», а в червні – Міжнародний театральний фестиваль моновистав «Чернігівське відлуння – 4». Як зазначають в театрі, це значно спростить фінансування масштабних заходів з обласного бюджету, але разом з тим сподіваються, що щирим «спонсором» для їх проведення стануть чернігівські глядачі, які з нетерпінням чекають початку 94-го театрального сезону. Наталія Руденко | |
|
Всього коментарів: 0 | |