реклама партнерів:
Головна » 2017 » Листопад » 24 » Портрет туриста Чернігівської області
20:13
Портрет туриста Чернігівської області
Портрет туриста Чернігівської області Протягом літнього туристичного сезону 2017 року Департаментом культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської облдержадміністрації та Чернігівським обласним туристично-інформаційним центром було проведено опитування серед туристів та екскурсантів, які відвідали Чернігівську область. Головна мета – визначити пріоритети у подальшій розбудові тургалузі Чернігівщини, врахувати зауваження, побажання наших гостей для покращення та вдосконалення діяльності у галузі туризму.

Основні положення
Опитування проводилось на основних туристичних та екскурсійних об’єктах Чернігівської області, а саме: у Національному архітектурно-історичному заповіднику «Чернігів стародавній», у Національних історико-культурних заповідниках «Гетьманська столиця» та «Качанівка»; у музеях Олександра Довженка, Михайла Коцюбинського, «Ганнина пустинь»; у туристичних комплексах та приватних сільських садибах («На селі у дідуся», «Голубі озера», «Андріївські озера» та ін). В опитуванні також взяли участь відпочиваючі ряду готелів Чернігівської області, туристи та екскурсанти під час проведення екскурсій по Чернігівській області та он-лайн (за Інтернет – посиланнями).

Основна частка туристів та гостей Чернігівщини – з Києва та Київської області (34%). Туристи з Харківської, Дніпропетровської областей складали відповідно 16 та 14%. Із Запорізької, Сумської, Полтавської, Івано-Франківської областей – від 8 до 2%. Місцеві туристи із Чернігівської області становили 17%. В опитуванні також взяли участь туристи з Німеччини, Ізраїлю, Росії та Білорусі. Але їх відсоток у загальній масі склав 1%

Серед опитаних переважають ті, які подорожували самостійно (49%), перевагу відпочинку на природі віддало 9% опитаних. 13% опитуваних визначили метою їх перебування на Чернігівщині відвідування культурних об’єктів, 10% опитуваних – організовані тургрупи, незначні відсотки складають ті, хто був у нашій області у відрядженні, на лікуванні, відвідував родичів тощо (від 6% до 1%). Серед опитуваних ніхто не визначив метою свого перебування та території області відвідування масових заходів. Хоча 2% опитаних приїхали до нашої області на концерти. Також ніхто із опитаних не визначив метою свого перебування в області відвідування кафе/барів/ресторанів. Однак, неофіційні дані свідчать про те,що чимала кількість гостей Чернігівщини (власне Чернігова) приїжджають на т.зв. гастрономічні тури (відпочинок у ресторанних закладах міста).

За фахом або родом занять серед гостей Чернігівщини переважають працівники бюджетної сфери (34%), підприємці та працюючі у приватному секторі складають відповідно 17,2 та 21,2 %. Майже 8,5 % подорожуючих – пенсіонери. Студентська молодь, яка взяла участь в опитуванні, становить менше 1%.

На питання звідки дізналися про нашу область – понад 36% зазначили родичів та друзів, які живуть в Чернігівській області, майже 24% – із Інтернет – джерел. По 10,7% опитаних отримали інформацію від тих, хто тут вже побував і від попереднього візиту. Цікаво, що преса та телебачення у цьому опитуванні виявилися не найпотужнішим джерелом – відповідно 1,9 та 3,4%.

Майже половину із гостей та туристів нашої області складають люди у віці від 26 до 45 років (по 24% відповідно 26 – 36 та 37 – 45 років). Серед подорожуючих по Чернігівщині по 14% у вікових групах від 18 до 25 років та, що приємно, ті, хто старше 66 років. 15% складають подорожуючі віком від 46 до 55 років.

Майже 70% подорожуючих відвідують наші музейні установи. 19,1 % цікавить розміщення та відпочинок у сільських садибах.

За наступною діаграмою можна ознайомитись із даними щодо відвідування вперше або повторно нашої області. 42% із опитаних приїхали на Чернігівщину вперше. Вдруге та втретє до нас приїздять відповідно 19 та 10% респондентів. Майже третина із загальної кількості – 29%, – це туристи, які відвідують нашу область постійно.

27,1% опитаних приїхали в область на 3 і більше діб, на добу та дві – відповідно 16,8 та 21,8%. Майже 35% серед опитаних відносяться до категорії екскурсантів, тому що ночувати в області не планували.

Місце ночівлі понад 26% опитаних визначають у родичів та знайомих. 16,8% зупинялися в готелях. Майже однаковий відсоток 6,1 – 6,5 – в орендованих квартирах, базах відпочинку та сільських садибах. Хостели та намети склали по 3,1%. Є такі, що ночують в автівках – 1,9%

Враховуючи незручне залізничне сполучення, 55% подорожуючих доїздили до нас на власному транспорті. 19,5% опитаних користувались рейсовими автобусами. Значно менший відсоток подорожуючих доїжджає до Чернігівщини потягом (8,2%).

Найактивнішими подорожуючими виявляються жінки (61%)

Цікавою є відповідь на питання «З чим асоціюється Чернігівська область?»
Понад 70% подорожуючих асоціюють наш край з історією, храмами та архітектурою. Понад 20% – з природою та відпочинком.

На прохання визначити індекс тур привабливості за 5-бальною шкалою понад 43% визначили найвищий бал – 5; 4 турпривабливості області «поставили» понад 45% опитаних, відповідно три бали – 10,7% та 2 бали – 0,8%

На питання «Що найбільше сподобалось під час перебування на Чернігівщині?» респонденти віддали перевагу наступним критеріям:
55% – архітектура та пам’ятки; 34% – природа та чудові краєвиди; 11% визначили гостинність місцевих мешканців

Відповідно, на питання «Що найбільше не сподобалось під час перебування на Чернігівщині?» ми отримали наступні результати:
Незадоволеними дорогами в області виявилось 26% опитаних. 17% назвали низький рівень обслуговування та 24% зависокі ціни на товари та обслуговування. 24% були засмучені великою кількістю сміття у місцях масового відпочинку. 9% серед негативного враження зазначили забюрократизованість на об’єктах культурної спадщини та у музеях

На питання «Чи плануєте ще раз приїхати на Чернігівщину», – ми отримали майже 100% бажання приїхати до Чернігівщини, принаймні, ще раз.

Практично таку ж відповідь ми отримали на питання «Чи порекомендуєте друзям відвідати Чернігівську область?»

Середній гаманець туриста Чернігівської області на одну добу виглядає наступним чином: понад третина опитаних витрачають понад 500 грн. на добу. 30% – 500 грн. на добу. Відповідно 13,4 та 12,6% по 300 та 200 грн. на добу. 6,1% – 100 грн. на добу.

Подібні опитування проводитимуться і надалі для врахування у роботі з метою подальшого розвитку тургалузі Чернігівської області.

Джерело: Департамент культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації

































Категорія: КУЛЬТУРА | Переглядів: 841 | Теги: Чернігівщина, соціологічне опитування, туризм | Рейтинг: 0.0/0
Допомога проекту Чернігівський Формат - благодійний внесок

Всього коментарів: 0
avatar